Що таке краудфандінг і чому він популярний?



У сучасному світі існує стільки різних громадських рухів і видів взаємодії людей, що можна просто заплутатися у всіх цих складних іноземних назвах. А що являє собою краудфандінг?

Суть поняття


Що таке краудфандінг? Це особлива колективна співпраця людей, які на добровільній основі надають фінансову підтримку при створенні чи розвитку якого-небудь проекту. Розробити його і представити може практично будь-хто, і можливий збору коштів на різні цілі, такі як розвиток малого підприємництва, політичні компанії, благодійність, допомога постраждалим, розробка нових технологій, наукові дослідження і так далі.

Цікаво: назва напряму з англійської перекладається дослівно як «фінансування натовпом», і воно повністю відображає суть.



Трохи історії






Першим випадком краудфандингу можна вважати збір коштів на проведення концертного туру групи «Marillon», який здійснювали шанувальники колективу без будь-якого співробітництва з самими учасниками. Пізніше ця ж група використовувала такий спосіб для запису нових дисків і розкрутки. Потім краудфандінг став популярним у сфері музики та шоу-бізнесу, а потім захопив і кіноіндустрію. Поступово напрям поширився і в інших сферах, і сьогодні воно дуже популярно в багатьох європейських країнах.

Як це працює?


Чому ж краудфандінг в сучасному світі – це дуже популярний і, що важливо, плідний вид співпраці. Як саме він працює? Як правило, збір грошей ведеться через інтернет. Але важливо зробити так, щоб проект дійсно залучив людей, вірніше, інвесторів. І для цього зацікавлені особи проводять цілі кампанії, спрямовані на зацікавленість в однієї спільної мети. Для цього можна розробляти рекламні програми, знімати ролики, постійно висвітлювати просування, загалом, робити все, щоб отримати фінансування.




Досягти мети самостійно навряд чи вдасться, тому краще піти перевіреним шляхом, а саме розмістити свій проект на краудфандингової майданчику. Таких ресурсів кілька, серед них є як успішні і давно працюють, так і нові і тільки розвиваються.
Найбільший світовий ресурс – це «Kickstarter», який був відкритий в 2009 році і продовжує функціонувати донині. Що стосується російськомовних платформ, то можна відзначити такі як «Planeta.ru», «Boomstarter» і «Kroogi». Але повторити успіх «Kickstarter» поки не вдалося жодній майданчику, хоча все ж суми зборів вражають, тобто сервіси реально працюють.

Принципи співпраці


Краудфандінг має наступні особливості і принципи, на яких ґрунтується співробітництво:


Певна і чітко заявлена мета. Якщо її не буде, то і фінансової допомоги чекати не доведеться. Потенційних спонсорів, інвесторів і просто добрих людей потрібно залучити, потрібно їм довести, що їхні кошти будуть витрачатися не даремно, а на щось вартісне і дуже важливе. Так що перше, з чого починає будь «краудфандер» — це постановка мети.



Загальнодоступна інформація і абсолютно прозорий хід збору. Як правило, на ресурсі вказуються точна сума зібраних коштів, статті всіх можливих витрат, а також цілі, на досягнення яких витратяться гроші.



Допомога може бути не тільки фінансової. Так, можна взяти участь у просуванні ідеї, у проведенні рекламних кампаній, агітацій та в інших заходах, спрямованих на залучення потенційних спонсорів та інвесторів. Деколи у розробці проекту беруть участь справжні професіонали або відомі особистості, наприклад, знаменитості, рекламні агентства і так далі.



Робота на деяких майданчиках вимагає наявності інвесторів. Тобто якщо люди, готові допомагати і вкладати в проект свої кошти, вже знайшлися, причому силами самого розробника проекту, то це означає, що його мета реальна, а ідеї дійсно варто просувати. І це дійсно цілком доцільно.



Точні, перевірені і офіційні реквізити. Щоб збір коштів вівся більш активно, найкраще відкрити рахунок у великому банку, причому на ім'я розробника проекту. Якщо ж реквізити будуть анонімними, то у людей можуть виникнути сумніви в тому, що збір ведеться не в корисливих або шахрайських цілях.




Різновиди


Існує кілька різновидів краудфандингу:


«Все або нічого». Такий вид припускає, що фінанси будуть передані творцеві проекту тільки в тому випадку, якщо буде зібрана потрібна сума. Якщо ж мета не досягнута, то кошти повертаються тим, хто їх вносив.



Будь-яка сума дістається того, від чийого імені вівся збір. І неважливо, чи вистачить коштів на досягнення мети. Подальші дії визначає розробник проекту.



Фінансування стає якоюсь винагородою тим, хто буде готовий взятися за розвиток ідеї. А сам розробник проекту залишає лише своє ім'я і права власності.



Угода, що передбачає вільну ціну. Іншими словами, інвестори і спонсори самі оцінюють вже готовий продукт або завершений проект. Сума йде на відшкодування витрат розробника.



Благодійність. Точної суми немає, а збір може вестися до тих пір, поки не буде закритий розробником.



Якщо у вас є якась ідея, але немає коштів, то спробуйте скористатися краудфандінгом.
Що таке краудфандінг і чому він популярний? Що таке краудфандінг і чому він популярний? Reviewed by Марія Тороус on 11:08:00 Rating: 5