вторник, 20 декабря 2016 г.

Стародавні українські колядки


Колядка "В широкій долині звізда ся явила"


В широкій долині звізда ся явила,
Де Пречиста Діва-мати сина породила.
Як’го породила, так’го сповивала:
- Люляй, люляй, мій синочку, а я буду спала.
- Спи, моя мамуню, хоч одну годину,
А я піду та до раю, принесу перину.
- Сину ж ти, мій сину, де ж ти то годен,
Іще нема дві години, як ти був народжен.
- Мамо ж моя, мамо, один я то годен,
Сотворив я небо й землю, ніж я був народжен.
Зійшов ангел з неба, сточив бочку вина,
Всіх пастушків почастував та ще понапував.
- Пийте, пастушата, до Божої волі,
Бо то сина рожденого й Матері Божої.
Пастушата пили, Богу ся молили,
На колінця повклякали, Богу поклін дали.



Колядка "В райськім садочку росла лелія"


В райськім садочку росла лелія.
- Хто ж її садив? - Панна Марія.
Як садила, так садила,
Лелійочка ся розвила,
Красна лелія, красна лелія.
Прийшла до неї матінка єї:
- Дай ми, Маріє, листок лелії.
- Не дам, не дам ні листочка,
Бо ми всохне лелійочка,
Красна лелія, красна лелія.
Прийшов до неї батенько єї:
- Дай ми, Маріє, листок лелії.
- Не дам, не дам ні листочка,
Бо ми всохне лелійочка,
Красна лелія, красна лелія.
Прийшов до неї братенько єї:
- Дай ми, Маріє, листок лелії.
- Не дам, не дам ні листочка,
Бо ми всохне лелійочка,
Красна лелія, красна лелія.
Прийшла до неї сестричка єї:
- Дай ми, Маріє, листок лелії.
- Не дам, не дам ні листочка,
Бо ми всохне лелійочка,
Красна лелія, красна лелія.
Прийшов до неї миленький єї:
- Дай ми, Маріє, листок лелії.
- Ой дам, ой дам хоч листочок,
Бо мій, бо мій коханочок,
Красна лелія, красна лелія.



Колядка "А в горі, горі"


А в горі, в горі, в глибокім зворі.


Приспів:
Славен єс, Славен єс, Боже.


Росте деревце, тонке, високе.
Тонке, високе, а вшир широке.
А вшир широке, а ввись кудряве.
А на тім кудрі сам сокіл сидить.
Сам сокіл сидить, далеко й видить.
Видить в Николи... тисові столи.
Як вконець стола сидить Никола.
Ой сидить, сидить, слізоньку ронить.
А з тої слізки сталося й море.
А по тім морю пливе й корабель.
А в тім кораблі тисові столи.
Позастелені, чом скатерками.
Чом скатерками, чом дорогими.
А на тих столах дороге й пиття.
Медок-солодок й солодка кутя.
Та за цим столом будь же нам здоров!
Віншуєм тебе щастям, здоров’ям.
Щастям, здоров’ям та з цими святми.
Та з цими святми, чом Різдвяними.
Чом Різдвяними, чом роковими.
Ой здоров, здоров та будь сам з собов.
З свойов газдинев та з діточками.
Та з діточками, та з сусідками.
Та з усім родом - близьким й далеким.
Близьким й далеким, великим й малим.
Ой дай ти, Боже, з поля доволі.
З поля доволі, а в дім здоров’я.
На челядочку, на худібочку.
Ой що ж ми тобі колядували.
Колядували, красно співали.
Як перепілка в ярій пшениці.
Як ластівонька в новенькій стрісі.
Як соловейко та в лузі, лузі.
Честь Богу, хвала! Навіки слава!
Навіки слава! Навіки слава!







Джерело http://storinka-m.kiev.ua/